Menu

0

0 Ft

Info

Rögzítőanya:

A rögzítőanya az orsós emelők fő kopó alkatrésze. Nincs az emelőrámpának más, ennyire fontos és felelősségteljes feladatot ellátó része, mint a rögzítőanya. Ez az emelőanya belül ugyanolyan menetes, mint az orsó, amely az anyát, és ezzel az emelőrámpa kocsiját felfelé és lefelé mozgatja. A rögzítőanya a gyártótól függően fémből vagy műanyagból készül. A rögzítőanyákon van az emelőrámpával felemelt jármű teljes súlya.

Ellenanya:

A rögzítőanya alatt található az ellenanya: ez is fel-le mozog az orsó mentén a rögzítőanyával együtt. Ez az anya sértetlen rögzítőanya nélkül üresen, terhelés nélkül működik. Az ellenanya feladata felfogni a rögzítőanyát, amint a rögzítőanya teljesen elhasználódott. Ha az ellenanyát nem a rögzítőanyával egyszerre cserélik le, fennáll annak a veszélye, hogy az emelőrámpa a rögzítőanya eltörésekor összeomlik.

Emelőanyák minősége és kivitelezése:

Számos eredeti emelőanyát, valamint rengeteg saját gyártmányú, elérhető árú anyákat is forgalmazunk. A saját gyártású kopó alkatrészek esetén a hangsúly az anyagon és a kivitelezésen van. A legtöbb esetben saját termékeink minősége meghaladja még az eredeti alkatrészekét is.

Fejcsapágy:

Minden orsós emelőnek megfelelő fej- és talpcsapágyra van szüksége. A fejcsapágy legalább egy, de az emelőrámpa gyártójától függően akár két csapágyból is állhat. A fejcsapágy ezen speciális csapágyának nagyon erős terhelésnek kell ellenállnia, mivel gyakran az egész orsó súlya erre nehezedik.

Talpcsapágy:

A talpcsapágyat az orsó alsó részére szerelik fel. Ez a csapágy rendkívül fontos feladatot tölt be, mivel a megfelelő talpcsapágy nélkül az orsó nem tud tisztán és csendesen forogni. Gyártótól függetlenül az orsócsapágyba nagy teljesítményű csapágyat vagy csapágyperselyt építenek be.

Saját csapágyaink minősége:

Minden csapágyunk esetén figyelünk arra, hogy ne csak a futhatósági jellemzők legyenek kiválóak, hanem a csapágy teherbíró képessége is jelentősen magasabb legyen, mint amilyenre egy szerelőműhelyben általában szükség van. Ha a csapágy meghibásodott vagy gyenge minőségű, a berendezés zajosan működhet, vagy akár üzemzavar is felléphet.

Hajtásláncok:

Számos kétoszlopos emelőrámpa alján van egy alaplemez, amely összeköti a két oszlopot. A legtöbb esetben ez az alapkeret tartalmaz egy láncot, amely meghajtja a motor nélküli oszlopokat. Az ilyen típusú emelőrámpákra csak egy motort szerelnek fel, amely meghajtja az emelőoszlopban levő orsót.

Lánckerekek és fogaskerekek:

Az emelőrámpa mindkét orsója alá egy-egy fogaskerék van beszerelve, amelyen keresztül történik a hajtáslánc erőátvitele. A fogaskerekek szinte kizárólag fémből készülnek, ritka esetben azonban műanyagból is. Ezek a lánckerekek gyártótól függően 15-30 fogat tartalmaznak.

Minőség és kivitelezés:

Javasoljuk, hogy a lánckereket és a láncot egyszerre cserélje ki. Ha a kettő közül csak egyet cserél ki, az új alkatrész jóval gyorsabban használódik el. Fontos, hogy a lánckerék és a lánc a megfelelő anyagból készüljön, ellenkező esetben a hangos működési zaj vagy akár üzemzavar is felléphet a jármű emelése során.

Irányváltó kapcsoló:

Számos emelőrámpát fázisinverziós kapcsoló működtet. Ez az irányváltó kapcsoló összesen 3 pozícióval rendelkezik.

  1. Nullpozíció: az emelőrámpa állva marad, hozzá lehet fogni a jármű szereléséhez.
  1. Emelés: a felhasználónak ebben a pozícióban kell tartania a kapcsolót. A kapcsoló elengedése esetén a rendszer azonnal automatikusan nullpozícióra vált.
  1. Leeresztés: ugyanúgy, mint az emelés esetén, a felhasználónak ebben a pozícióban kell tartania a kapcsolót. A forgatógomb elengedése esetén megállnak a motorok, és az emelőrámpa megáll.

 

Nyomógomb:

A nyomógombbal ellátott emelőrámpák esetében a rámpa a gomb megnyomása esetén emelhető fel vagy ereszthető le. Az ilyen típusú működéshez főkapcsoló felszerelésére van szükség.

Főkapcsoló:

A főkapcsoló feladata, hogy be- vagy kikapcsolja a rámpa áramellátását.

Motorok:

Minden emelőt legalább egy motor hajt. A legtöbb esetben a kétoszlopos emelőrámpák két motorral is fel vannak szerelve, így mindkét oldal külön meghajtással rendelkezik. A kétmotoros emelőrámpák esetén a földön nincs szükség a két oszlop összekapcsolására.

Áramkörök:

Számos kétoszlopos emelőrámpának a két oszlop magasságállítása érdekében kiegyenlítő mechanizmusra van szüksége. Ez a mechanizmus kétféleképpen szabályozható. Mechanikusan vezérlőkábel vagy elektronikusan áramkörök segítségével. Az áramkörös megoldás esetében minden orsón potenciométer található, amely az orsó fordulatait méri. Ha egy orsó gyorsabb a másiknál, a rendszer leállítja a gyorsabb orsót addig, amíg mindkét oldal ugyanazt a magasságot el nem éri.

Végálláskapcsoló:

Az emelőrámpa legmagasabb és legalacsonyabb pozícióban történő megállításához az oszlopokra végálláskapcsolók vannak telepítve. Amint az emelőrámpa kocsija kioldja az egyik végálláskapcsolót, az áramellátás azonnal leáll, amely megállítja az emelőt.

A legtöbb emelőrámpát az oszlopokban lévő orsók működtetik. Az orsón futnak az emelőanyák, amelyek mozgatják az emelőrámpa kocsiját. Orsóink rendkívül tömör acélból készülnek, amely hosszú élettartamot garantál. Az emelőanyák lényegesen puhább anyagból készülnek, hogy az orsó ne sérüljön.

Ékszíj:

Annak érdekében, hogy a motor erejét az orsóra továbbítani lehessen, a legtöbb emelőrámpa nagy teljesítményű ékszíjakat használ. Oszloponként általában 2-4 ékszíj szükséges. Az ékszíjak kopása esetén megtörténhet, hogy nagyobb teher alatt megcsúsznak.

Ékszíjtárcsák:

A motoron és az orsón is található egy-egy ékszíjtárcsa. Ezeken keresztül futnak az ékszíjak, emiatt elengedhetetlenül fontos, hogy az ékszíj mérete találjon az ékszíjtárcsa méretével.

Fogazott szíj:

Néhány emelőgyártó ékszíj és lánc helyett fogazott szíjat használ. A fogazott szíjak előnye, hogy csendesebben működnek egy láncnál.

Szíjtárcsák:

Ha lánc helyett vezérműszíjat használnak a berendezésben, természetesen a megfelelő fogaskerekeket kell beépíteni az emelőrámpába a hibátlan működés érdekében. Javasoljuk, hogy a vezérműszíjat és a fogaskerekeket egyszerre cserélje ki.

Gumilap:

A gumilap az emelőrámpa egyetlen olyan része, amely közvetlenül érintkezik a járművel. A jármű biztonságos felemelése csak a gumilap tökéletes működőképessége esetén lehetőséges. A gumilap az emelő fémlapjára van felcsavarozva vagy ráerősítve.

Gumiklisé:

A gumiklisé segítségével felemelheti az oldalsó szoknyalemezzel ellátott járműveket. A gumiklisék különböző magasságúak, így minden célra megtalálja a megfelelő gumiklisét.

Emelőrámpák rögzítése:

Az emelőrámpa biztonságosságának biztosítása érdekében a rámpát megfelelően rögzíteni kell a földhöz. Figyeljen arra, hogy a gyártó által előírt horgonytípust használja. A kétmotoros emelőrámpák esetében feltétlenül nagy teherbírású horgonyt használjon.

Nagy teherbírású horgonyok:

 


Az alapkerettel ellátott emelők a következő horgonyokat is használhatják

Rögzítőhorgony:

 


 

A horgonyt úgy kell megválasztani, hogy az illeszkedjen az oszlop alaplemezén található lyukba. A horgony nem lehet hosszabb a betonalap mélységénél. Ellenőrizze az emelőrámpa felállítása előtt, hogy a beton és az alap megfelelő-e az emelőrámpa használatához!

Emelőrámpák karbantartása:

Az emelőrámpa karbantartása nemcsak az emelő hosszú élettartama miatt rendkívül fontos, hanem a biztonságos használat miatt is. A karbantartást rendszeres, előre meghatározott időközönként kell elvégezni a berendezés megfelelő, valamint az emelőre telepített biztonsági berendezések pontos működésének biztosítása érdekében.

Az emelőrámpán a következő részek karbantartása szükséges:

  • orsó
  • emelőanyák
  • csapágyak
  • lánc és lánckerék
  • emelővezérlő
  • gumilapok
  • ékszíj

 


Kenőanyagok emelőrámpához:

Az emelőrámpa hosszú élettartama érdekében rendkívül fontos a megfelelő kenőanyag használata. A gyártó ajánlásától függően olaj vagy zsír használható.

Az alábbi kenőanyagok alkalmasak az orsó, az emelőanyák, a csapágyak, az emelővezérlő, a lánc és a lánckerék kenésére. Speciális olaj:

 


Speciális zsír:

Ezt a zsírt kifejezetten az emelőrámpák kenésére fejlesztették ki a kopás minimalizálása érdekében.


Zsírzókészlet:

2 liter speciális olaj és egy zsírpatron:

Nem találta meg webáruházunkban a keresett pótalkatrészt? Írjon nekünk, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy beszerezzük az emelőrámpájához szükséges pótalkatrészt.

Akkor is lépjen velünk kapcsolatba, ha olyan márkájú emelőrámpája van, amelyik nincs feltüntetve az oldalon.